Η αγορά μεταπώλησης προπαραγγελιών των Xiaomi SU7 και YU7 καταρρέει

Η κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου Xiaomi SU7, προκάλεσε αρχικά έναν πανικό που θύμιζε περισσότερο την κυκλοφορία νέας τεχνολογικής συσκευής παρά την παρουσίαση οχήματος. Επιχειρηματίες και λάτρεις της τεχνολογίας έσπευσαν να καταθέσουν προκαταβολές, όχι απαραίτητα για να αποκτήσουν το αυτοκίνητο, αλλά για να πουλήσουν τη θέση τους στην ουρά παραγωγής και να αποκομίσουν γρήγορα κέρδος.

Xiaomi SU7

Για λίγο, αυτή η στρατηγική έμοιαζε κερδοφόρα. Η δευτερογενής αγορά για τις προπαραγγελίες του Xiaomi SU7 άνθιζε, με τιμές που ξεπερνούσαν τα 10.000 RMB (€1.200). Σήμερα, όμως, η αγορά έχει καταρρεύσει, αφήνοντας πολλούς μικρούς «μεσίτες» με μια προπαραγγελία που αξίζει λιγότερο από την αρχική προκαταβολή τους. Σύμφωνα με κινέζικα ΜΜΕ, οι έμποροι αγοράζουν ξανά τις προπαραγγελίες SU7 για περίπου 1.500 RMB (€179).

Μόλις λίγους μήνες πριν, ο ενθουσιασμός ήταν εμφανής. Μετά την παρουσίαση του δεύτερου EV της εταιρείας, YU7, συγκεντρώθηκαν 240.000 παραγγελίες μέσα στις πρώτες 18 ώρες. Αυτή η ζήτηση δημιούργησε ένα ιδανικό περιβάλλον για μεταπώληση: αγοραστές που δεν ήθελαν να περιμένουν πλήρωναν υψηλά ποσά για μια πρώιμη θέση.

Xiaomi SU7

Οι τιμές μεταβίβασης για το YU7 κυμαίνονταν μεταξύ 3.000 και 20.000 RMB (€359–€2.400) και σε κάποιες περιπτώσεις έπεσαν μέχρι τα 2.000 RMB (€239). Δεδομένης της αρχικής προκαταβολής των 5.000 RMB (€598), πολλοί πωλητές δέχονται πλέον ζημία περίπου 3.000 RMB (€359) για να «ξεφύγουν».

Η κύρια αιτία της πτώσης είναι η κλασική σχέση προσφοράς και ζήτησης. Η αγορά υπερπληρώθηκε από κερδοσκοπικές παραγγελίες. Όταν πάρα πολλοί προσπαθούν να πουλήσουν νωρίτερα, δημιουργείται υπερπροσφορά και μειώνεται η αξία της προπαραγγελίας. Ένας έμπορος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Πριν δύο μήνες, οι αγοραστές πλήρωναν 10.000 RMB (€1.200). Τώρα, ακόμη και με έκπτωση 3.000 RMB (€359), δεν υπάρχει ενδιαφέρον».

Xiaomi SU7

Επιπλέον, η καθυστέρηση στην παράδοση του YU7 (έως 48 εβδομάδες για ορισμένα μοντέλα) και το ατύχημα με ένα Xiaomi SU7 στην πόλη Τσενγκντού που προκάλεσε ανησυχίες για την ασφάλεια, μείωσαν ακόμη περισσότερο τον ενθουσιασμό των αγοραστών.

Παρά τη δυσκολία στην αγορά μεταπώλησης, η ζήτηση για το ίδιο το αυτοκίνητο παραμένει υψηλή. Στην αγορά μεταχειρισμένων, ένα YU7 με λιγότερα από 100 χιλιόμετρα μπορεί να πωληθεί έως και 10.000 RMB (€1.200) πάνω από την αρχική τιμή. Αυτό δείχνει ότι το προϊόν παραμένει περιζήτητο, αλλά οι καταναλωτές δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να πληρώσουν για μια απλή «υπόσχεση» πρώιμης παράδοσης.

Για την Xiaomi, η διόρθωση της αγοράς δεν αποτελεί καταστροφή. Η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, με 41.948 EVs να πωλούνται τον Σεπτέμβριο και 402 καταστήματα να λειτουργούν σε 119 κινεζικές πόλεις.


-----------

Ακολουθήστε το Gizchina Greece στο Google News για νέα και ειδήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets, κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Telegram.
Διαβάστε επίσης:  Xiaomi HyperOS 3.1: η επόμενη έκδοση έρχεται, αλλά όχι για όλους

-----------
[Πηγή] :
Total
0
Shares
Related Posts