Volkswagen: επενδύει άλλο 1 δις ευρώ στην Rivian


Η Volkswagen προχωρά με το υψηλό της στοίχημα στην Rivian, επενδύοντας για δεύτερη φορά, 1 δισεκατομμύριο ευρώ στην αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Η πληρωμή πραγματοποιήθηκε αφού η Rivian πέτυχε κρίσιμους οικονομικούς στόχους και θα εμβαθύνει τη συμμαχία που χρειάζεται απεγνωσμένα η Rivian που διψάει για μετρητά και που η Volkswagen ελπίζει ότι θα λύσει τελικά τους επίμονους πονοκεφάλους λογισμικού της. Αυτή η τελευταία εισροή κεφαλαίων αποτελεί βασικό μέρος μιας συμφωνίας 4,95 δισεκατομμυρίων ευρώ που συνάφθηκε πέρυσι. Η συμφωνία έχει δομηθεί έτσι ώστε τελικά η Volkswagen να γίνει ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος της Rivian, εκτοπίζοντας την Amazon, εφόσον η νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίσει να πετυχαίνει μια σειρά από συμφωνημένα ορόσημα. Προς το παρόν, το μερίδιο της Volkswagen, το οποίο ήταν 8,6% μετά την αρχική επένδυση δισεκατομμυρίων δολαρίων, θα αυξηθεί, αν και το ακριβές νέο ποσό δεν έχει αποκαλυφθεί.

Η συνεργασία επικεντρώνεται σε μια κοινοπραξία, με την επωνυμία Rivian Volkswagen Technologies, η οποία θα λάβει 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ από τη συνολική επένδυση. Η αποστολή της είναι η από κοινού ανάπτυξη των ηλεκτρονικών εγκεφάλων και του λογισμικού που θα τροφοδοτήσουν την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και από τις δύο εταιρείες. Δεν είναι μυστικό στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η Volkswagen δυσκολεύεται να αναπτύξει εσωτερικά πρωτοποριακό λογισμικό οχημάτων, γεγονός που οδηγεί σε δαπανηρές καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες στη δική της σειρά ηλεκτρικών οχημάτων. Η συνεργασία είναι επίσημα αμφίδρομη, αλλά πολλοί παρατηρητές της βιομηχανίας βλέπουν τη Volkswagen ως τον κύριο ωφελούμενο. Το πρώτο απτό αποτέλεσμα αυτής της μεταφοράς τεχνολογίας αναμένεται να είναι το VW ID.1, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει προγραμματιστεί για ντεμπούτο το 2027. Η εταιρεία θέλει να πουλήσει αυτό το όχημα σε τιμή εκκίνησης περίπου 20.000 ευρώ, με την παραγωγή να ξεκινά στην Πορτογαλία τον Σεπτέμβριο του 2027.

Η σταθερή ροή γερμανικών κεφαλαίων αποτελεί σανίδα σωτηρίας για την Rivian. Η εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια είναι διάσημη για το ανθεκτικό pickup R1T και το SUV R1S, αλλά δεν έχει ακόμη αποκομίσει ετήσιο κέρδος. Η Rivian κατέγραψε μικτά κέρδη το τέταρτο τρίμηνο του 2024 και το πρώτο τρίμηνο του 2025 – το ορόσημο που απαιτείται για να ξεκλειδώσει η Volkswagen την τελευταία πληρωμή ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων – αλλά η συνολική οικονομική της εικόνα παραμένει δύσκολη. Για το 2025, η Rivian προβλέπει προσαρμοσμένη ζημία EBITDA μεταξύ 1,45 δισεκατομμυρίων ευρώ και 1,62 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα μείωση στις παραδόσεις του δεύτερου τριμήνου, με 10.661 οχήματα να παραδίδονται σε πελάτες, μείωση 23% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Η Rivian απέδωσε την επιβράδυνση στην ανακαίνιση του εργοστασίου της στο Νόρμαλ του Ιλινόις για τα επερχόμενα μοντέλα του 2026. Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης μείωση της ζήτησης για τη σειρά R1, η οποία, παρά τα καινοτόμα χαρακτηριστικά της, μπορεί να είναι πολύ ακριβή για τη μαζική αγορά. Ως αποτέλεσμα του αντίκτυπου των δασμών σε ανταλλακτικά και υλικά, η εταιρεία έχει πλέον μειώσει την πρόβλεψη παραδόσεων για το έτος σε μεταξύ 40.000 και 46.000 οχήματα.

Η μελλοντική ανάπτυξη της Rivian εξαρτάται πλέον σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχία των νέων μοντέλων της, του crossover R2 των 45.000 δολαρίων και του ακόμη μικρότερου R3. Το R2 θα τεθεί σε παραγωγή το 2026 και είναι το πρώτο πραγματικά όχημα μαζικής παραγωγής της εταιρείας. Το κεφάλαιο από την VW αναμένεται να παρέχει έναν αρκετά μεγάλο οικονομικό διάδρομο για να τεθούν σε παραγωγή τα R2 και R3 και, ελπίζουμε, να οδηγήσει την εταιρεία σε βιώσιμη κερδοφορία. Οι επόμενες πληρωμές από την Volkswagen, συμπεριλαμβανομένου ενός ακόμη 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2026, συνδέονται με την επίτευξη τεχνολογικών, όχι μόνο οικονομικών, ορόσημων, με μια τελική δόση 427 εκατομμυρίων ευρώ να εξαρτάται από την επιτυχή κυκλοφορία στην παραγωγή του πρώτου μοντέλου VW που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία της Rivian.


-----------

Μπορεί να λάβουμε ένα μικρό ποσοστό εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προϊόν. Για περισσότερες λεπτομέρειες, εδώ μπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη.

-----------

Ακολουθήστε το Gizchina Greece στο Google News για νέα και ειδήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets, κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Telegram.

-----------
[Πηγή] :
Previous Neue Klasse BMW iX3: τι ξέρουμε μέχρι σήμερα
Next GMKtec G3 Plus Mini PC: Μικρό Μέγεθος, Μεγάλη Απόδοση!