Η Nissan κυκλοφορεί μια πλήρως ανασχεδιασμένη έκδοση του συστήματος κίνησης e-POWER, σχεδιασμένη για οδηγούς που ενδιαφέρονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμοι να εγκαταλείψουν την άνεση ενός βενζινάδικου. Η τρίτη γενιά αυτού του συστήματος κίνησης θα κάνει το ντεμπούτο της στο ευρωπαϊκό Nissan Qashqai. Υπόσχεται μεγάλα οφέλη στην οικονομία καυσίμου, πιο ήσυχη οδήγηση και μια οδηγική εμπειρία που μιμείται περισσότερο ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Το σύστημα e-POWER λειτουργεί με βάση μια αρχή που αντιστρέφει τα δεδομένα στα παραδοσιακά υβριδικά οχήματα. Στα παραδοσιακά υβριδικά, ένας ηλεκτρικός κινητήρας υποβοηθά έναν βενζινοκινητήρα και το ένα ή και τα δύο μπορούν να κινήσουν τους τροχούς. Η προσέγγιση της Nissan χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μόνο για μία χρήση: να λειτουργεί ως γεννήτρια ισχύος. Παράγει ηλεκτρική ενέργεια που αποστέλλεται σε έναν μετατροπέα και στη συνέχεια απευθείας σε έναν ηλεκτροκινητήρα 151kW που κινεί τους τροχούς. Ο κινητήρας δεν έχει μηχανική σύνδεση με το σύστημα κίνησης, πράγμα που σημαίνει ότι οι τροχοί περιστρέφονται πάντα με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτή η ρύθμιση παρέχει την άμεση ροπή και την ομαλή επιτάχυνση χωρίς αλλαγή ταχυτήτων, που χαρακτηρίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Σας ακούγεται οικείο, όμως; Το e-POWER μοιάζει πολύ με ένα ηλεκτρικό όχημα με εκτεταμένη αυτονομία – ένα σύστημα πολύ δημοφιλές στην Κίνα. Η κύρια διαφορά είναι ότι τα EREV συνήθως διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη μπαταρία που μπορεί να φορτιστεί από μια πρίζα.
Αυτή η τελευταία γενιά του συστήματος της Nissan φέρνει μεγάλες βελτιώσεις. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το αναβαθμισμένο Qashqai e-POWER θα επιτύχει κατανάλωση καυσίμου 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. (WLTP), τοποθετώντας το στην κορυφή της κατηγορίας του. Αυτή η απόδοση θα μπορούσε να μεταφραστεί σε πιθανή αυτονομία άνω των 1.200 χλμ. με ένα μόνο ρεζερβουάρ βενζίνης. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν επίσης μειωθεί κατά 12%, από 116 g/km σε 102 g/km. Για να επιτύχει αυτά τα νούμερα, η Nissan ισχυρίζεται ότι οι μηχανικοί της ανέπτυξαν έναν εντελώς νέο κινητήρα και μια πιο συμπαγή μονάδα μετάδοσης κίνησης. Αλλά ο τρικύλινδρος κινητήρας turbo 1,5 λίτρων ακούγεται παράξενα οικείος με τις μονάδες που χρησιμοποιούνται στα κινεζικά αυτοκίνητα. Η φιλοσοφία καύσης STARC ενισχύει την θερμική του απόδοση στο εντυπωσιακό 42%.
Ένας μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί σε χαμηλότερες ταχύτητες, ιδιαίτερα στον αυτοκινητόδρομο, συμβάλλοντας σε σημαντική μείωση του θορύβου στην καμπίνα – έως και 5,6 ντεσιμπέλ πιο αθόρυβα υπό φορτίο σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση. Ολόκληρος ο κινητήρας, ο οποίος ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα, τη γεννήτρια, τον μετατροπέα και τα γρανάζια, είναι πλέον μια ενιαία, ελαφρύτερη μονάδα 5 σε 1. Είναι ενδιαφέρον ότι η τεχνολογία μεταβλητής σχέσης συμπίεσης από την προηγούμενη γενιά κρίθηκε περιττή και αφαιρέθηκε λόγω των άλλων βελτιώσεων στον κινητήρα.
Η οδηγική εμπειρία είναι το σημείο όπου η Nissan ελπίζει να κερδίσει τους πελάτες. Επειδή ο βενζινοκινητήρας δεν τροφοδοτεί απευθείας τους τροχούς, μπορεί να λειτουργεί στο πιο αποδοτικό εύρος του, ενεργοποιούμενος και απενεργοποιούμενος όπως απαιτείται για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία 2,1 kWh ή να παρέχει άμεση ισχύ στον κινητήρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα, όπως ένα ηλεκτρικό όχημα. Ανεξάρτητες δοκιμές από την ένωση αυτοκινήτων ADAC της Γερμανίας δείχνουν ότι το νέο σύστημα είναι έως και 16% πιο οικονομικό σε καύσιμα σε πραγματικές συνθήκες από τον προκάτοχό του.
Η Nissan αποκαλεί το e-POWER μια μεταβατική τεχνολογία, μια γέφυρα για τους καταναλωτές που θέλουν τα οφέλη της ηλεκτρικής κινητικότητας χωρίς τα αντιληπτά εμπόδια της υποδομής φόρτισης και του άγχους της αυτονομίας. Θα υποστηρίζαμε ότι τα χρήματα που δαπανήθηκαν για την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας θα ήταν καλύτερο να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της υποδομής φόρτισης, παρά για την επιδιόρθωση του συστήματος που δεν λειτουργούσε πολύ καλά στην πραγματική ζωή. Το ανανεωμένο Nissan Qashqai με το νέο σύστημα e-POWER θα κατασκευαστεί στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου και θα φτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές τον Σεπτέμβριο του 2025. Μετά το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του, η Nissan σχεδιάζει να εισαγάγει την τεχνολογία στη Βόρεια Αμερική με το Rogue επόμενης γενιάς και στην Ιαπωνία με το minivan Elgrand το 2026.
-----------
Μπορεί να λάβουμε ένα μικρό ποσοστό εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προϊόν. Για περισσότερες λεπτομέρειες, εδώ μπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη.
-----------
Ακολουθήστε το Gizchina Greece στο Google News για νέα και ειδήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets, κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Telegram.
-----------