Μια νέα εποχή αυστηρότερων ελέγχων και μια ριζικά διαφορετική φιλοσοφία στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Νέος ΚΟΚ) προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με τις κάμερες να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα πρόστιμα και την αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς. Οι κάμερες στους αυτοκινητοδρόμους αποκτούν νέες δυνατότητες, βάζοντας στο στόχαστρο την υπερβολική ταχύτητα με έναν τρόπο που ανατρέπει τα μέχρι σήμερα δεδομένα.
Κάμερες Υπολογισμού Μέσης Ταχύτητας: Η Τεχνολογία Βάζει Φρένο στους «Εξυπνάκηδες»
Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, ο κ. Κυρανάκης αποκάλυψε ότι ο Νέος ΚΟΚ θα επιτρέψει στις κάμερες να αποκτήσουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν την ταχύτητα ενός οχήματος μεταξύ δύο διαφορετικών σημείων, καθιστώντας τα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα πολύ πιο εύκολα και, κυρίως, αποτελεσματικά. Αυτό σημαίνει ότι στο «παιχνίδι» των ελέγχων εισέρχονται δυναμικά και οι κάμερες που βρίσκονται εγκατεστημένες στους σταθμούς διοδίων.
Το σύστημα θα καταγράφει τον χρόνο που χρειάζεται ένα όχημα για να μεταβεί από τον έναν σταθμό διοδίων στον επόμενο. Εάν ο χρόνος αυτός υποδεικνύει ότι ο οδηγός κινήθηκε με μέση ταχύτητα ανώτερη από το επιτρεπόμενο όριο του ΚΟΚ, τότε η παράβαση θα βεβαιώνεται αυτόματα. Όπως εξήγησε ο υπουργός, αν η απόσταση μεταξύ δύο σταθμών διοδίων είναι 130 χιλιόμετρα και ο οδηγός τη διανύσει σε μία ώρα, δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως την ίδια απόσταση τη διανύσει σε λιγότερο από μία ώρα, τότε η κλήση θα αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην προσωπική του θυρίδα στο Gov.gr, ενημερώνοντάς τον για την παράβαση και τις προβλεπόμενες κυρώσεις. Αυτή η μέθοδος στοχεύει να αντιμετωπίσει την τακτική πολλών οδηγών που μειώνουν ταχύτητα μόνο όταν πλησιάζουν τις γνωστές σταθερές κάμερες, για να την αυξήσουν ξανά αμέσως μετά.
Νέα Φιλοσοφία στον ΚΟΚ: Η Υποτροπή Κοστίζει Ακριβά
Ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για μια «νέα λογική» που διέπει το επικαιροποιημένο θεσμικό πλαίσιο του ΚΟΚ, με κεντρικό άξονα την έννοια της υποτροπής. «Εισάγεται η έννοια της υποτροπής, δηλαδή ότι υπάρχουν υψηλά πρόστιμα για την πρώτη φορά, αλλά γίνονται εξοντωτικά τη δεύτερη και την τρίτη φορά», τόνισε χαρακτηριστικά. Οι οδηγοί ουσιαστικά θα έχουν «τρεις ευκαιρίες» εντός μιας πενταετίας. Το πληροφοριακό σύστημα θα καταγράφει τις παραβάσεις, επιτρέποντας την άμεση διαπίστωση της υποτροπής και την ανάλογη κλιμάκωση των ποινών.
Το Δίκτυο Καμερών Επεκτείνεται: Από τον Σεπτέμβριο Ψηφιακές Κλήσεις στο Gov.gr
Η υλοποίηση αυτού του συστήματος βασίζεται στην επέκταση και αναβάθμιση του δικτύου καμερών. Από τον Σεπτέμβριο, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία κάμερες σε λεωφόρους και φανάρια. Η Περιφέρεια Αττικής ξεκινά την εγκατάστασή τους εντός του Ιουλίου, με στόχο να λειτουργούν 380 κάμερες από τον Σεπτέμβριο, αριθμός που σταδιακά θα αυξάνεται. Το απαραίτητο πληροφοριακό σύστημα θα είναι έτοιμο το αργότερο έως τον Σεπτέμβριο, επιτρέποντας σε κάθε νέα κάμερα που συνδέεται να αποστέλλει αυτόματα τις παραβάσεις ψηφιακά μέσω της θυρίδας του πολίτη στο Gov.gr.
Μείωση Ορίων Ταχύτητας στον Αστικό Ιστό και Στόχος η «Ευρωπαϊκή» Οδική Συμπεριφορά
Η νέα στρατηγική δεν αφορά μόνο την αυστηροποίηση των ποινών αλλά και την πρόληψη. Στο πλαίσιο αυτό, τα όρια ταχύτητας πρόκειται να μειωθούν στον αστικό ιστό, με ειδική μέριμνα για μικρούς δρόμους μπροστά από πολυκατοικίες, όπου το όριο θα κατέβει στα 30 χλμ./ώρα. «Η λογική δεν είναι να αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, αντίθετα μειώνονται», δήλωσε ο υπουργός.
Ο απώτερος στόχος, όπως τόνισε ο κ. Κυρανάκης, είναι η αλλαγή της νοοτροπίας των Ελλήνων οδηγών. «Τα πρόστιμα που έχουν μεγαλύτερη σημασία και ο τρόπος με τον οποίο θα επιβάλλονται, εκτιμώ ότι θα δώσουν ένα μήνυμα ότι πάμε να γίνουμε Ευρώπη! Γιατί εμείς οι Έλληνες οδηγοί όταν οδηγούμε στην Ευρώπη ξαφνικά αλλάζουμε συμπεριφορά, ξαφνικά γινόμαστε Ευρωπαίοι. Όταν επιστρέφουμε στη χώρα μας, αλλάζουμε οδική συμπεριφορά». Παράλληλα, τα μπλόκα της Τροχαίας έχουν αυξηθεί και διεξάγονται με νέο τρόπο, κλείνοντας απροειδοποίητα όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας, ώστε να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα, ειδικά τις βραδινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα.
Αυστηροί Έλεγχοι στα Νησιά: Στο Στόχαστρο τα Ενοικιαζόμενα Χωρίς Κράνος
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην οδική ασφάλεια στα νησιά, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου παρατηρείται μεγάλο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων. Ο υπουργός προειδοποίησε ότι οι αρχές θα είναι «αμείλικτες» με τις επιχειρήσεις ενοικίασης δικύκλων που δεν παρέχουν κράνος στους πελάτες τους, όπως υποχρεούνται από τον νόμο. Επιπλέον, σχεδιάζονται μέτρα σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση στους νησιωτικούς δήμους για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Λεωφορειολωρίδες: Η Ενδιάμεση Λύση για τα Ταξί
Αναφορικά με το ζήτημα της κίνησης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι η εισήγηση του ΟΑΣΑ είναι η πλήρης απαγόρευση. Ωστόσο, ο ίδιος έχει προτείνει μια «ενδιάμεση λύση». Σύμφωνα με αυτή, δεν θα στερηθεί η δυνατότητα από τους ιδιοκτήτες ταξί να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν πελάτες στις λεωφορειολωρίδες, ενώ θα επιτρέπεται η χρήση τους από τα αμιγώς ηλεκτρικά ταξί καθώς και από τα ειδικού τύπου οχήματα για ΑμεΑ.
Ο υπουργός έκλεισε τις δηλώσεις του εκφράζοντας τον σεβασμό του προς τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τονίζοντας τη δέσμευσή του να βελτιώσει την καθημερινότητά τους. Υπογράμμισε ότι η συνολική στρατηγική για την οδική ασφάλεια περιλαμβάνει τον νέο ΚΟΚ, τα μέτρα επιβολής και τις κάμερες, καθώς «όλα μαζί σώζουν ζωές».
-----------Μπορεί να λάβουμε ένα μικρό ποσοστό εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προϊόν. Για περισσότερες λεπτομέρειες, εδώ μπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη.
-----------
Ακολουθήστε το Gizchina Greece στο Google News για νέα και ειδήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets, κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Telegram.
-----------