Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει συνεχώς χώρο στη δημοσιογραφία. Κι όχι άδικα γίνεται πολύς λόγος τόσο για την εξέλιξη όσο και για την προσέγγιση που πρέπει να υιοθετήσουν οι δημοσιογράφοι. Ο David Caswell είναι ένας από τους πλέον έμπειρους στο χώρο και οι απόψεις του σίγουρα δίνουν τροφή για σκέψη.
Ο David Caswell ίδρυσε τη StoryFlow Ltd, μια εταιρεία συμβούλων καινοτομίας που ειδικεύεται στην ενσωμάτωση AI στην παραγωγή ειδήσεων. Ήταν διευθυντής προϊόντων στο BBC News Labs, όπου ανέπτυξε νέες πρωτοβουλίες AI. Κατείχε ηγετικές θέσεις οδηγώντας πρωτοβουλίες τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης στη Yahoo!, στην Tribune Publishing και στους Los Angeles Times.
Πώς πρέπει να προσεγγίζουν οι δημοσιογράφοι την τεχνητή νοημοσύνη κατά την άσκηση των καθηκόντων τους;
Δεν μαθαίνεις διαβάζοντας γι’ αυτό, αλλά κάνοντας. Αυτός είναι ο λόγος που όλοι οι δημοσιογράφοι πρέπει να εξοικειωθούν με την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτή η ικανότητα είναι πλέον απαραίτητη. Εάν δεν ξέρουν πώς να κάνουν μια ερώτηση σε μια τεχνητή νοημοσύνη, υπάρχει κίνδυνος όσον αφορά τα αποτελέσματα, το περιεχόμενο, που μπορούν να αποκτήσουν. Εάν, από την άλλη πλευρά, γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν το εργαλείο διατηρώντας τον έλεγχο των αποτελεσμάτων που επιτυγχάνονται, μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα των άρθρων τους. Βλέπω όλο και περισσότερα συντακτικά στελέχη να εκπαιδεύουν τις ομάδες τους γρήγορα: είναι απαραίτητη προϋπόθεση.
Ορισμένα γραφεία σύνταξης επενδύουν σε αυτό το είδος εκπαίδευσης χωρίς να γνωρίζουν ακόμη γιατί και πώς θα το χρησιμοποιήσουν οι δημοσιογράφοι. Ο λόγος είναι απλός: όποια κι αν είναι η εξέλιξη του AI, θα καταλάβει σημαντική θέση στην καθημερινότητά τους. Ως εκ τούτου, τα μέσα ενημέρωσης προσφέρουν στον εαυτό τους ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε μελλοντικά εργαλεία. Σήμερα, βλέπω ακόμη και τα newsroom να αναπτύσσουν τα δικά τους εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης: είναι εύκολο να αναπτυχθούν και επιτρέπουν στους δημοσιογράφους να εκτελούν μηνύματα απλώς κάνοντας κλικ σε ένα κουμπί.
Γιατί να βασίζεστε τόσο πολύ στα γλωσσικά μοντέλα;
Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα είναι σαν τον ηλεκτρισμό και ο ηλεκτρισμός δεν είναι ένα εργαλείο για μια συγκεκριμένη εργασία, αλλά ένα θεμελιώδες, γενικεύσιμο εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλές εργασίες. Όταν πρόκειται για LLMs, οι περισσότερες από αυτές τις εργασίες είναι ακόμα άγνωστες. Αυτά τα εργαλεία χρησιμοποιούνται σε πολλές αίθουσες σύνταξης από δημοσιογράφους με πολύ εκτεταμένο, αλλά ακόμα ρηχό τρόπο, και η αλλαγή που παρατηρείται στις ροές εργασίας και ιδιαίτερα στην παραγωγή δημοσιευμένου περιεχομένου είναι ακόμα σχετικά μικρή. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται για τη σύνοψη άρθρων, κάτι που δεν έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παραγωγή περιεχομένου στα μέσα. Παραμένει μια πολύ τυπική χρήση. Την ίδια τάση παρατηρούμε στη διόρθωση των άρθρων, στη βελτιστοποίησή τους για τις μηχανές αναζήτησης, στην προσαρμογή κειμένων για διαφορετικά κοινά ή ακόμα και στη συγγραφή για κοινωνικά δίκτυα.
Όλο και περισσότερες startups ή παίκτες τεχνολογίας αναπτύσσουν εργαλεία για το συντακτικό προσωπικό…
Startups όπως το Lede.ai ή το Scroll.ai προσφέρουν εργαλεία που σας επιτρέπουν εύκολα να δημιουργείτε μεταφράσεις, περιλήψεις κ.λπ. Αυτά τα εργαλεία διευκολύνουν τη ζωή των δημοσιογράφων: μπορούν να εισάγουν το άρθρο τους και να έχουν αποτελέσματα αμέσως.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες, όπως η Google, εργάζονται σε πιο ολοκληρωμένα εργαλεία, ιδίως το Google Genesis που ενσωματώνει επίσης ένα στοιχείο συλλογής πληροφοριών και διαχείρισης ροής εργασιών.
Η γενική τάση για τα newsroom είναι να έχουν περισσότερο έλεγχο στα γλωσσικά μοντέλα. Σε αυτό το σημείο οι σκανδιναβικές χώρες προηγούνται. Στην Guardian, βελτίωσαν επίσης περαιτέρω ένα υπάρχον μοντέλο για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Σήμερα, τεχνολογίες όπως η RAG (retrieval-augmented generation) επιτρέπουν στα γλωσσικά μοντέλα να έχουν πιο σχετικά αποτελέσματα παρέχοντας δεδομένα με βάση τα πρόσφατα δεδομένα: εκτός από την εκπαίδευσή του, το μοντέλο μπορεί να διαβάζει live πληροφορίες και να απαντά σε ερωτήσεις.
Όλο και περισσότερα άρθρα είναι διαθέσιμα για ακρόαση χάρη στο AI. Είναι κατάλληλο αυτό;
Σήμερα είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει διάκριση μεταξύ μιας κανονικής φωνής και μιας συνθετικής φωνής. Ορισμένα εργαλεία όπως το Synthesia.io προσφέρουν ακόμη και τη δυνατότητα ελέγχου των συναισθημάτων των φωνών. Ωστόσο, η λεπτότητα της μετατροπής κειμένου σε ομιλία είναι ότι τα άρθρα που γράφτηκαν για να διαβαστούν δεν γράφονται για να ακουστούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι συσκευές αναπαραγωγής πολυμέσων όπως η Agência Publica στη Βραζιλία δημιούργησαν ένα εργαλείο που επιτρέπει τη μετατροπή ενός γραπτού άρθρου σε σενάριο ήχου για να παρέχει μια πιο κατάλληλη έκδοση ήχου. Ως εκ τούτου, η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά δυνατή την προσαρμογή κειμένων και τη γραφή για να ακούγονται. Άλλα μέσα ενημέρωσης όπως το Channel 4 στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν βασιστεί σε συνθετικά avatar για την παρουσίαση των ειδήσεων 24/7.
Μπορούμε να αναρωτηθούμε αν η ποιότητα είναι αρκετά καλή, αλλά, στην πραγματικότητα, αυτό το είδος περιεχομένου θα αρέσει μόνο σε ένα κοινό που θα εκτιμήσει, ακριβώς, αυτό το επίπεδο ποιότητας…
Κάποιες από τις αναρτήσεις μας μπορεί να περιέχουν συνδέσμους συνεργατών. Το Gizchina Greece μπορεί να λαμβάνει ένα μικρό ποσοστό, εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προιόν. Αν θέλετε περισσότερες λεπτομέρειες, εδώ μπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη!
-----------
Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets από Κινέζικα καταστήματα, κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Telegram!