Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα διερευνήσει εάν το TikTok παραβίασε τους κανόνες διαδικτυακού περιεχομένου. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ανήκουν στην ByteDance, ενδέχεται να απέτυχαν να προστατεύσουν τα παιδιά και να διασφαλίσουν διαφανή διαφήμιση και ίσως χρειαστεί να πληρώσουν πρόστιμο έως και 6% του παγκόσμιου τζίρου τους. Σύμφωνα με τον Τιερί Μπρετόν, τον Ευρωπαίο Επίτροπο για την Εσωτερική Αγορά, η απόφαση ελήφθη αφού ανέλυσε την έκθεση αξιολόγησης κινδύνου της εφαρμογής σύντομου βίντεο και τις απαντήσεις της σε αιτήματα για πληροφορίες.
Today we open an investigation into #TikTok over suspected breach of transparency & obligations to protect minors:
📱Addictive design & screen time limits
🕳️ Rabbit hole effect
🔞 Age verification
🔐 Default privacy settings
Enforcing #DSA for safer Internet for youngsters pic.twitter.com/4d2F0FQUHw
— Thierry Breton (@ThierryBreton) February 19, 2024
Το TikTok πρέπει να συμμορφώνεται με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες της ΕΕ (DSA), ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή στις 17 Φεβρουαρίου. Ο νόμος απαιτεί από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου διαδικτυακού περιεχομένου και των κινδύνων για τη δημόσια ασφάλεια. Ένας εκπρόσωπος του TikTok είπε ότι η εταιρεία «έχει πρωτοποριακά χαρακτηριστικά και ρυθμίσεις για να προστατεύει τους εφήβους και να κρατά τα κάτω των 13 ετών εκτός πλατφόρμας, ζητήματα με τα οποία αντιμετωπίζει ολόκληρη η βιομηχανία». Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του θεσμικού οργάνου που προτείνει νέους νόμους της ΕΕ και παρακολουθεί την εφαρμογή τους, θα εξετάσει το σχεδιασμό του συστήματος του TikTok, συμπεριλαμβανομένων αλγοριθμικών συστημάτων που ενδέχεται να διεγείρουν εθισμούς συμπεριφοράς ή/και να δημιουργήσουν τα λεγόμενα «rabbit hole effects».
Το TikTok επηρεάζει την ψυχική μας υγεία;
Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για το TikTok. H πλατφόρμα με τη μοναδική επιτυχία έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές θετικά ή αρνητικά. Πάντως μετράει πάνω από ένα δις ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
Λίγο πολύ όλοι έχουμε επισκεφτεί τις σελίδες του TikTok. Είτε επειδή λάβαμε ένα viral βιντεάκι είτε επειδή είμαστε φανατικοί, το σίγουρο είναι ότι το έχουμε χρησιμοποιήσει. Και όχι σπάνια, έχουμε κολλήσει σε ατελείωτο σκρολάρισμα χωρίς καν να το καταλάβουμε.
Όλο αυτό γεννάει αρκετούς προβληματισμούς στην επιστημονική κοινότητα. Ποιος είναι ο αντίκτυπος του TikTok στην ψυχική μας υγεία; Κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει;
TikTok, μια κοινότητα φροντίδας
Η πλατφόρμα TikTok μερικές φορές χρησιμεύει ως καταφύγιο για τους χρήστες. Κι αυτό γιατί εκεί βρίσκουν μια κοινότητα φροντίδας στην οποία μπορούν να εμπιστευτούν τα ψυχολογικά τους προβλήματα. Μια ιδιαιτερότητα που το ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του όπως το Facebook ή το Instagram. Ιδίως οι χρήστες νεότερης ηλικίας περνούν αρκετό χρόνο στην εν λόγω πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Μια διεπιστημονική ομάδα Αμερικανών ερευνητών αναρωτήθηκε ποιος είναι ο αντίκτυπος της έκθεσης στο TikTok για αυτόν τον τύπο χρήστη. Για τους σκοπούς της έρευνας πραγματοποίησε περίπου είκοσι ημιδομημένες συνεντεύξεις. Αποτέλεσμα: ενώ η συμμετοχή σε μια τέτοια κοινότητα μπορεί να είναι ευεργετική σε περιπτώσεις ψυχικών διαταραχών, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε έναν φαύλο κύκλο αρνητικού περιεχομένου από τον οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να ξεφύγουμε!
Κύρια αιτία αυτού του ιδίοτυπου «εγκλωβισμού» είναι ο ίδιος ο αλγόριθμος που καθοδηγεί το TikTok. Αυτός ο αλγόριθμος έχει την ιδιαιτερότητα να εμφανίζει μια ροή στοχευμένων βίντεο σύμφωνα με τα γούστα, τις συνήθειες και τις διαθέσεις του χρήστη. Για αυτό εξάλλου βρίσκουμε «ενδιαφέροντα» όσα εμφανίζονται στην οθόνη μας…
Φταίει ο αλγόριθμος
Συνεπώς, «βομβαρδιζόμαστε» με περιεχόμενο επιλεγμένο από τον αλγόριθμο, αντί για μηνύματα που προέρχονται από λογαριασμούς που ακολουθούμε, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στο Facebook ή το Instagram. Είναι ακριβώς αυτός ο μηχανισμός που μπορεί να αποδειχθεί προβληματικός: οι ερευνητές πράγματι διαπίστωσαν ότι όταν οι χρήστες εισέρχονται σε μια επιβλαβή σπείρα αρνητικού περιεχομένου, συχνά δεν υπάρχει διαφυγή.
Κι επιπλέον, παρότι η διεπαφή του TikTok περιλαμβάνει ένα κουμπί “Δεν ενδιαφέρομαι”, οι συμμετέχοντες στη μελέτη είπαν ότι αυτό δεν είχε καμία διαφορά στο περιεχόμενο που εμφανιζόταν στη ροή τους!
Αν, λοιπόν, ένας χρήστης στην πλατφόρμα έχει δραστηριότητα σχετική με κάποιο ψυχολογικό του πρόβλημα, το πιθανότερο είναι ότι ο αλγόριθμος θα συνεχίσει να του προτείνει αντίστοιχο υλικό. Γεγονός που μάλλον δεν θα βοηθήσει.
Κάποιες από τις αναρτήσεις μας μπορεί να περιέχουν συνδέσμους συνεργατών. Το Gizchina Greece μπορεί να λαμβάνει ένα μικρό ποσοστό, εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προιόν. Αν θέλετε περισσότερες λεπτομέρειες, εδώ μπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη!
-----------
Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets από Κινέζικα καταστήματα, κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Telegram!
-----------