Η ευρωπαϊκός οργανισμός καταναλωτών, BEUC, δήλωσε την Τετάρτη ότι η εξαγορά, ύψους 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, της Fitbit από την Google, ενδέχεται να βλάψει τα συμφέροντα των καταναλωτών και να εμποδίσει την καινοτομία. Επιπλέον, η BEUC είπε ότι η συμφωνία αυτή αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού στην αγορά ψηφιακής υγείας.
Η Google ανακοίνωσε τη συμφωνία τον περασμένο Νοέμβριο. Με την απόκτηση της Fitbit, η Google προσπαθεί να ανταγωνιστεί την Apple στην αγορά των fitness trackers και τη Samsung στην αγορά των smartwatch. Σε αυτούς τους τομείς, η Huawei και η Xiaomi είναι επίσης σημαντικοί ανταγωνιστές.
Ωστόσο, οι επικριτές λένε ότι η απόκτηση της Fitbit θα δώσει στην Google πρόσβαση σε πολλά προσωπικά δεδομένα υγείας. Τα δεδομένα αυτά προέρχονται από τα fitness trackers της Fitbit και άλλων συσκευών. Χρησιμοποιούνται για την καταγραφή της καθημερινής εξάσκησης των χρηστών, τη κατανάλωση θερμίδων και τις αποστάσεις που διανύουν.
Η BEUC, η οποία απαριθμεί ως μέλη 45 εθνικές οργανώσεις καταναλωτών από 32 ευρωπαϊκές χώρες, δήλωσε ότι η εξαγορά της Google σηματοδοτεί μια ακόμη στρατηγική συμφωνία στις ψηφιακές αγορές από μια χούφτα τεχνολογικών γιγάντων που συγκεντρώνουν πρωτοφανή δύναμη στην αγορά. Η BEUC αναφέρει σε μια έκθεση της:
«Εάν η Google αποκτήσει τα δεδομένα των καταναλωτών που καταγράφονται από τη χρήση φορητών συσκευών της Fitbit, συμπεριλαμβανομένου των δεδομένων που σχετίζονται με τον COVID-19, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για δικό της όφελος και θα μπορούσε επίσης να υπονομεύσει τη δυνατότητα άλλων εταιρειών να προσφέρουν νέα προϊόντα στους καταναλωτές…
Αυτό θα μπορούσε να βλάψει την καινοτομία και να μειώσει τις επιλογές των καταναλωτών σε πολλές αγορές, όπως η διαδικτυακή διαφήμιση, η αναζήτηση, η υγεία και τα wearables. Η προτεινόμενη συγχώνευση, επομένως, έχει τη δυνατότητα να διαταράξει όχι μόνο τις ψηφιακές αγορές αλλά και ένα ζωτικό μέρος της ζωής όλων των ευρωπαίων πολιτών, στους τομείς της υγείας και της ευημερίας τους.»
Η Google, στην οποία έχουν επιβληθεί πρόστιμα άνω των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ από τις αντιμονοπωλιακές επιτροπές της ΕΕ για κατάχρηση της ισχύος της στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης και το λειτουργικό της σύστημα Android για smartphones, δήλωσε ότι θα υπάρχει απόλυτη διαφάνεια, όσον αφορά στα δεδομένα που συλλέγει από τα wearables.
«Δεν θα πουλήσουμε ποτέ προσωπικά στοιχεία σε κανέναν. Τα δεδομένα υγείας και ευεξίας της Fitbit δεν θα χρησιμοποιηθούν για διαφημίσεις της Google. Επίσης, θα δώσουμε στους χρήστες των Fitbit συσκευών την επιλογή να διαχειριστούν, να μετακινήσουν ή να διαγράψουν τα δεδομένα τους.»
-----------
Μπορεί να λάβουμε ένα μικρό ποσοστό εάν κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αγοράσετε κάποιο προϊόν. Για περισσότερες λεπτομέρειες, εδώ μπορείτε να μάθετε πώς χρησιμοποιούμε τους συνδέσμους συνεργατών. Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξη.
-----------
Ακολουθήστε το Gizchina Greece στο Google News για νέα και ειδήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Αν ψάχνετε HOT προσφορές και κουπόνια για κινητά και gadgets, κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Telegram.
-----------